Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Muğla Büyükşehir enerjideki yönünü güneşe çevirdi

Türkiye’de ilk lisanslı güneş enerjisi santraline sahip olan Muğla Büyükşehir Belediyesi, çevre dostu ve yenilenebilir enerji yatırımlarını her geçen yıl artırarak devam ettiriyor. Menteşe Denizova Mahallesinde kurulan güneş tarlasındaki enerji …

Türkiye’de ilk lisanslı güneş enerjisi santraline sahip olan Muğla Büyükşehir

Türkiye’de ilk lisanslı güneş enerjisi santraline sahip olan Muğla Büyükşehir Belediyesi, çevre dostu ve yenilenebilir enerji yatırımlarını her geçen yıl artırarak devam ettiriyor. Menteşe Denizova Mahallesinde kurulan güneş tarlasındaki enerji üretimi ile hem çevre korunuyor, hem de Büyükşehir Belediyesi bütçesine milyonlarca liralık katkı sunuluyor.

Muğla Büyükşehir Belediyesi ilk lisanlı güneş enerjisi santralini Menteşe ilçesindeki Mezbaha tesislerinde kurarken yatırımlarını şehirlerarası yolcu terminallerinde devam etti. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, temiz, yenilenebilir ve çevre dostu enerji yatırımlarına devam ettiklerini açıkladı.

Başkan Aras yaptığı açıklamada, “MUSKİ bünyesinde hayata geçirdiğimiz güneş enerji santrallerine iki yeni tesis daha ekleyerek sayıyı 10’a çıkardık. 45 günlük kısa bir sürede 4.2 milyon kilovat saat enerji üreterek 23 milyon TL’nin üzerinde tasarruf sağladık; aynı zamanda 3 bin 375 ton karbon salımının önüne geçtik. Yenilenebilir enerjiye yaptığımız her yatırım; daha düşük maliyet, daha temiz bir çevre ve daha güçlü bir gelecek demektir. Güneşten elde ettiğimiz enerjiyle hem kamu kaynaklarını koruyor, hem de iklim kriziyle mücadeleye somut katkı sunuyoruz. Bu çevresel kazanım, on binlerce ağacın yıllık karbon tutumuna eşdeğer bir etki oluşturuyor. Geleceğin Muğla’sını; yeşil dönüşümü benimseyen, kaynaklarını verimli kullanan, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir yatırımlarla güçlenen bir kent olarak inşa etmeyi sürdürüyoruz” dedi.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Muğla’nın Yatağan ilçesinde çöplük alanda başlayan yangın İtfaiye ve orman
Sıradaki Haber Yatağan’da çöplük yangını